It’s that time of the year. Op het moment dat ik dit stukje schrijf, noteren we zo’n beetje de kortste én de koudste dag van het jaar. Het is de tijd van het jaar om je eventjes terug te trekken, te genieten van fijn gezelschap en tot rust te komen. Maar het is ook de perfecte tijd om terug- en vooruit te blikken. Wat heeft 2022 Sociaal Kapitaal gebracht. Welke stappen hebben we gezet? En welke stappen gaan we zetten in 2023? 

Verbreding en specialisatie in 2022

“We willen meer doen met onze social media kanalen.” Toegegeven, dat is nog steeds de hulpvraag waarmee de meeste klanten bij ons aanbellen. En dat is helemaal ok. Desalniettemin: als we terugkijken op 2022, dan is dit vooral het jaar geweest dat we de dienstverlening van Sociaal Kapitaal verbreedden en we veel meer zijn gaan werken met specialisten. We zijn niet meer het marketingbureau dat enkel en alleen focust op social media. We zijn een strategisch marketingbureau dat richt op drie takken: het strategische fundament van een organisatie (we think), het creëren van content en campagnes in beeld en geluid (we create) én het effectief, doelgericht en meetbaar verspreiden van content en campagnes (we share). De rode draad in álles wat we doen? Het merkverhaal óf het werkgeversmerk van organisaties. Op ieder punt in de klant- of medewerkersreis vertellen we hetzelfde soepele, magische verhaal van jouw organisatie of product. 

En eerlijk is eerlijk: we zijn nog steeds de specialisten die perfect op de hoogte zijn van alle ins en outs van de wereld van social media. Maar tegenwoordig zijn we zoveel meer dan dat.

“We zijn niet meer het social media marketingbureau dat enkel en alleen focust op social media.”

Ons prachtige team van prettig gestoorde idioten

Het is een cliché. Maar zijn clichés niet juist clichés omdat ze zo ontzettend waar zijn? Maar goed. Het cliché: de medewerkers van Sociaal Kapitaal bepalen de kracht van Sociaal Kapitaal. Het is zo simpel: als het goed gaat met ons team, als zij lekker in hun vel zitten en helemaal zichzelf mogen zijn, dan gaat het goed met Sociaal Kapitaal. Als je in je kracht staat (ook al zo’n cliché), doet wat je leuk vindt en doet waar je goed in bent, voeg je het beste waarde toe aan onze klanten. En dat was een essentieel thema in 2022 voor Sociaal Kapitaal én blijft het belangrijkste thema voor 2023. 

“Als je in je kracht staat (...), doet wat je leuk vindt en doet waar je goed in bent, voeg je het beste waarde toe aan onze klanten.” 

In 2022 voegden we de volgende prettig gestoorde idioten toe aan ons team: 

  • Paul (multimediaal design), 
  • Kevin (online marketing), 
  • Jana (content marketeer), 
  • Frederike (content marketeer). 

Die werden toegevoegd aan het bestaande team (van net zo’n prettig gestoorde idioten): 

  • Emily (strategie en content), 
  • Lisanne (strategie en content), 
  • Isabel (strategie en projectmanagement), 
  • Nina (content en video), 
  • Naud (content en advertising),
  • Geert (mede-eigenaar, concepting, strategie en projectmanagement)

Ook stagiaires Toon en Nina verdienen het om in dit lijstje genoemd te worden.  

2022 was ook het jaar dat Milou en Joey ons helaas verlaten hebben. Boehhhh. Beide hadden hun redenen om de volgende stap te zetten (die niet zoveel te maken hadden met de werkzaamheden en perspectieven bij Sociaal Kapitaal), en beide stuiterballen worden nog iedere dag gemist.  

Uit de grond van mijn hart: bedankt allemaal voor jullie bijdrage en bedankt dat jullie zijn wie jullie zijn. Zonder jullie geen Sociaal Kapitaal. 

Een sneak preview naar 2023

Wat we gaan doen in 2023? We gaan in ieder geval de ingezette weg van 2022 verder uitbouwen. Vanuit onze specialisaties gaan we nóg meer waarde toevoegen aan onze partners om zo nog meer ambassadeurs te creëren. We hebben de luxe dat we in een situatie zitten dat de meeste klanten ons vinden via mond-tot-mond reclame (natuurlijk gestimuleerd door online marketing). Die luxe van een groot aantal ambassadeurs die ons aanbevelen bij nieuwe klanten gaan we nóg meer aanmoedigen. 

Het belangrijkste thema van Sociaal Kapitaal in het eerste half jaar wordt een volledige rebranding. Je leest het goed. Het logo, de huisstijl, de uitingen, de website, alles gaat op de schop. We gaan naar een 2.0 versie: een verbeterde uitstraling die past bij het nieuwe Sociaal Kapitaal. Helaas is het nog net te vroeg om daar iets van naar buiten te brengen. Maar ik kan niet wachten om dit jullie binnenkort te laten zien.

At last: ik bedankte hierboven onze medewerkers. Die staan altijd op 1 bij Sociaal Kapitaal. Een hele goede nummer 2: onze klanten. Zonder het vertrouwen en de partnerships die we hebben, kunnen we helemaal niets. Bedankt! Wij kunnen niet wachten om 2023 samen met jullie te veroveren. Om jullie concreet te helpen groeien met meer ambassadeurs in de vorm van medewerkers en klanten. 

De beste wensen voor 2023!

leesvoer

Dit is ook écht iets voor jou

Maak kennis met Marijn
Overige Updates
Maak kennis met Marijn
Nu lezen
Adverteren met behulp van AI: Hoe Meta's AI jouw marketing boost
Advertising
Adverteren met behulp van AI: Hoe Meta's AI jouw marketing boost
Nu lezen
AI, regelgeving & meer: 5 social advertising trends voor 2024
Advertising
AI, regelgeving & meer: 5 social advertising trends voor 2024
Nu lezen
Bedankt voor je inschrijving. Veel leesplezier!
Oeps! Daar ging iets niet goed. Probeer het nog eens.
what's your story

We komen graag bij je langs!

Wij houden van laagdrempelig, persoonlijk contact en zijn benieuwd naar jouw verhaal. Daarom komen we graag bij je langs voor een geheel vrijblijvende kennismaking.

Laten we kennis maken!