In de lente van 2023 ging een langgekoesterde droom van Jannis in vervulling: om samen met zijn vriendin (Chantal Nomden) en vrienden een spiritueel centrum te creëren. Een plek waar veel disciplines samenkomen voor een gezond lichaam, een gezonde geest, dichtbij de natuur. Waar mensen terecht kunnen voor bewustzijnsgroei én persoonlijke ontwikkeling. Die plek werd gevonden in Tienray, of all places.
Aan welke diensten moet je dan denken? Bijvoorbeeld coaching, meditatie, lichaamswerk, yoga en ademhalingswerk. Maar zo is Sarana ook een plek waar mensen simpelweg tot rust kunnen komen en waar organisaties ruimtes voor workshops en sessies kunnen huren.
Het is natuurlijk geen toeval dat ‘ôzze Paul’ aan de slag mocht met het creëren van de merkgids.
Een krachtig logo
De positionering, de Golden Circle en de propositie: het fundament van het merk werd reeds gelegd door de mensen van Sarana. Maar een doorvertaling naar de branding was nog niet zo gemakkelijk. Samen gingen we op zoek naar een logo, dat de volgende boxes moest afvinken:
- clean en zeker niet te spiriwiri
- krachtig
- simpel
- makkelijk toepasbaar
- herkenbaar
- veel symboliek en verwijzingen
En het resultaat mag er zijn! Niet alleen voldoet dit logo aan alle voorgaande punten, de verwijzingen zijn ook zeer divers. Iedereen ziet er weer iets anders in, wat ontzettend leuk is. Verschillende mensen kregen verschillende associaties. Denk bijvoorbeeld aan:
- een uitroepteken
- een icoon voor plaatsbepaling (zoals je bijvoorbeeld ziet in Google Maps)
- een vlam
- een veer
- een verwijzing naar YinYang (door de diapositieve stippen)
- een juichend poppetje
- het symbool voor de vrouwelijke vulva
- het pesce symbool
Kleurgebruik, motieven en uitingen
Vanuit het logo werden de vervolgstappen snel gezet. Over het kleurgebruik, herkenbare motieven en diverse uitingen werden we het snel eens. En de vlag? Die wappert al enkele maanden fier voor het pand.
En wat vindt de klant ervan?
Het zou erg flauw zijn als hier een quote komt van Jannis. “Wij van WC-eend…”. Dus vroegen we Chantal, mede-eigenaar van Sarana, wat zij van de samenwerking vond: