Onze relatie Limax – internationaal ketenpartner op het gebied van zacht fruit en paddenstoelen, met vestigingen in Nederland en Polen – had de behoefte om aan de slag gaan met social media en contentmarketing. Maar alvorens we daarmee aan de slag gaan, gaan wij altijd uit van een krachtig fundament en dito positionering. Al snel bleek dat het fundament – in dit geval de positionering en de huisstijl – eerst aandacht en liefde nodig had, voordat we aan de slag zouden gaan met de middelen. Eén essentieel middel, een belangrijk kanaal, bleek al snel de website van Limax te zijn. Zonder krachtige website is een krachtige contentstrategie erg lastig.
Een vernieuwde huisstijl en positionering vergt echter nogal wat van een organisatie. Sta er maar eens bij stil dat letterlijk iedere uiting van een bedrijf aangepast moet worden. Al snel bleek dat Limax behoefte had aan een partner die hen kon helpen bij dit volledige traject. Van banners tot een brand video, van narrowcasting tot signing en van een beursstand tot een spiksplinternieuwe website: allemaal uitingen die vernieuwd en verbeterd zijn en waarbij wij Limax ondersteund hebben.
Ofwel: we werken van binnen naar buiten.
Onze aanpak
In samenwerking met Andy Mosmans (uit Blaricum, verantwoordelijk voor merkpositie en branding) en BrndCrmbs (uit Rotterdam, verantwoordelijk voor de huisstijl) gingen we aan de slag met de kern – het merk Limax. Andy Mosmans legde de basis voor het krachtige merk ‘Limax’, BrndCrmbs creëerde een schitterende huisstijl.
Met name inzake de website hebben we (in samenwerking met Forwart) een grote rol gespeeld. Aan de hand van de Golden Circle maakten we de opzet voor de website: een website die erop is gericht om zoveel mogelijk mensen te laten genieten van extreem gezonde producten en de autoriteit te worden op het gebied van zacht fruit en paddenstoelen. Wij waren verantwoordelijk voor de strategie, creëerden de teksten en waren verantwoordelijk voor de visuele content.
Wij geloven in samenwerken. In doen waar je goed in bent. Zodoende hebben we voor verschillende marketinguitingen voor Limax de hulp ingeschakeld van marketingbureaus en -partijen die Limax sterker maakten. Zo is Studio Smelt (HUB73 partner op het gebied van video) verantwoordelijk voor hun fenomenale brand video en MarketingMakkers (een marketingbureau uit Horst) voor de optimalisatie van hun brandbook en drukwerk.
Resultaten
Een schitterende meertalige, interactieve website, gericht op de golden circle van Limax. Daarnaast ligt er nu een strategisch marketing- en communicatieplan op basis waarvan we het vervolgtraject gaan invullen. Alle externe communicatie – inclusief social media – is meegenomen in dit plan.