Eerder presenteerden we onze succesvolle wervingscampagne voor personenvervoerder Geerets de Leeuw, waarin de liefde voor het vak door diverse chauffeurs werd gedeeld en we in een mum van tijd 139 sollicitaties genereerden. Het idee achter dit campagneconcept kwam echter niet spontaan uit de lucht vallen, maar werd gevoed door een merkstrategisch voortraject.
Tijdens een merksessie met het management team van Geerets de Leeuw en Personenvervoer Midden Limburg doken we diep in het DNA van de organisatie en stonden we uitgebreid stil bij de belangrijkste doelgroepen, concurrenten en de steeds veranderende markt om tot een krachtige positionering te komen. Een positionering die ons een goede basis biedt voor branding, marketing en communicatie. En dus ook voor de eerder genoemde wervingscampagne.
Goed verhaal
Om een doelgroep recht in het hart te raken, te binden en aan te zetten tot actie is de juiste boodschap van essentieel belang. Met die reden tekenden we voor Geerets de Leeuw een merkverhaal op dat enerzijds het maatschappelijke belang van de personenvervoerder communiceert, en anderzijds de ambitie toont van de organisatie: