Gossimijne is een begrip als het gaat om tapas eten. Maar Gossimijne is veel meer dan alleen tapas. Wij mochten voor Gossimijne aan de slag met hun identiteit en merkverhaal. Middels een Golden Circle sessie hebben we relevante input opgehaald waarmee we de volgende twee vragen gingen beantwoorden: wie is Gossimijne? Welke kernwaarden zijn van belang? Vervolgens hebben we gekeken naar de doelgroepen en vooral ook naar wat de doelgroep zelf belangrijk vindt. Het merkverhaal is een mooie brug tussen beiden; waarvoor wil de doelgroep naar Gossimijne toe? Om grenzeloos te genieten!

De uitdaging

De vraag vanuit Gossimijne was om vooral creatief mee te denken in online content. Voordat we aan een social media strategie beginnen, staan we echter stil bij de basis: wat is jouw bestaansrecht? Wat is de identiteit van de organisatie en voor wie doen we het? Waar worden onze gasten blij van en hoe kunnen we ze verrassen? Dát is namelijk wat Gossimijne wil bereiken. Zodat iedereen met een lach op het gezicht de deur weer uitgaat.

Onze aanpak

Met behulp van de input van het Gossimijne team, hebben we het merkverhaal geschreven. Dit is de basis voor alle communicatie.  Binnen ons team hebben we daarna de fotografie en videografie in een nieuw jasje gestoken, en met effect! De resultaten op social media zijn zichtbaar hoger sinds de nieuwe aanpak; meer bereik én hogere engagement. De nieuwe stijl trekken we door in fotografie door te kiezen voor opvallende kleuren en uitgelichte dranken en gerechten. Kleur en aankleding zorgen ervoor dat je online opvalt.

Samen met de GossiCrew zijn we aan de slag gegaan met videografie. We deden challenges waarin de collega’s de strijd met elkaar aangingen, en filmden dit op een authentieke en laagdrempelige manier. Zo zie je pas écht hoe het eraan toe gaat bij Gossimijne. Het concept van de GossiCrew gaat om kameraadschap: werknemer zijn bij Gossimijne betekent vrienden maken voor het leven. Samen hard werken en zeker ook net zo hard lachen. De GossiCrew is een hechte club van gepassioneerde mensen die houden van het horecavak en zich hier ook in willen ontwikkelen: een club waar je bij wilt horen!

Volg vooral de socials van Gossimijne, want we hebben nog meer creatieve ideeën en zijn nog lang niet klaar!

Behaalde resultaten

  • Een krachtig strategisch fundament aan de hand van de Golden Circle en een merkverhaal;
  • Creatie van onderbouwde uitingen op social media;
  • Food-fotografie.
Sociaal Kapitaal denkt mee, is creatief en is bovenal een hele fijne samenwerkingspartner!

Meer weten?
Maak er werk van!