Vanaf het moment dat de drie jonge accountants besloten om hun krachten te bundelen, was Sociaal Kapitaal vrijwel direct betrokken. Hun missie: een gelijkwaardig partner zijn voor ondernemers die niet enkel de taal van de cijfers spreekt, maar ook aandacht heeft voor het verhaal van de ondernemer. Aan de hand van een merksessie kwamen we tot de gewenste positionering, een krachtig merkverhaal én de naam van dit nieuwe bedrijf: trouw accountancy.
Sociaal Kapitaal merksessie: pragmatisch en theoretisch onderbouwd
Onze merksessies focussen zich enerzijds op de essentie van een merk, anderzijds op mens/motivatie (primaire doelgroepen) en de markt. Het is een sessie waarbij iedereen die van belang is betrokken en gehoord wordt. Startend met open vragen, gebaseerd op gerenommeerde marketingmodellen als het StoryBrand Framework en Simon Sinek’s Golden Circle, eindigend met een gezamenlijke discussie. Het eindresultaat: een volledige merkdocument bestaande uit een merknaam, een merkverhaal, een merkbelofte en unique selling points die vervolgens worden doorvertaald naar gerichte proposities per doelgroep.