Vanaf het moment dat de drie jonge accountants besloten om hun krachten te bundelen, was Sociaal Kapitaal vrijwel direct betrokken. Hun missie: een gelijkwaardig partner zijn voor ondernemers die niet enkel de taal van de cijfers spreekt, maar ook aandacht heeft voor het verhaal van de ondernemer. Aan de hand van een merksessie kwamen we tot de gewenste positionering, een krachtig merkverhaal én de naam van dit nieuwe bedrijf: trouw accountancy.

Sociaal Kapitaal merksessie: pragmatisch en theoretisch onderbouwd

Onze merksessies focussen zich enerzijds op de essentie van een merk, anderzijds op mens/motivatie (primaire doelgroepen) en de markt. Het is een sessie waarbij iedereen die van belang is betrokken en gehoord wordt. Startend met open vragen, gebaseerd op gerenommeerde marketingmodellen als het StoryBrand Framework en Simon Sinek’s Golden Circle, eindigend met een gezamenlijke discussie. Het eindresultaat: een volledige merkdocument bestaande uit een merknaam, een merkverhaal, een merkbelofte en unique selling points die vervolgens worden doorvertaald naar gerichte proposities per doelgroep.

Met gevoel voor ondernemerschap, persoonlijke betrokkenheid en ruime kennis en ervaring, breken we met het traditionele beeld van boekhouders en accountants.

“In de dynamische wereld van de ondernemer zijn betrokken partners onmisbaar. Iemand die niet enkel de taal van de cijfers spreekt, maar ook jouw verhaal begrijpt.

Te midden van de grote accountantskantoren en de kleine administratiekantoren, is er behoefte aan een warme en persoonlijke partner. Een partner met kennis en ervaring die voor je klaar staat en naar je luistert. Een partner waarbij jij je thuis voelt. Een partner die je vertrouwt.

Als collega-ondernemer begrijpen we de slapeloze nachten die gepaard gaan met zorgen over cijfers, personeelstekorten of andere stressfactoren. Wij weten hoe het voelt om uitdagingen aan te gaan. Hoe het voelt om te winnen én om te verliezen.

Daarom bieden wij geen standaard producten en diensten, maar omarmen wij een persoonlijke aanpak die gedreven wordt door empathie, eerlijkheid en expertise.

Wij zijn er voor jou, in goede en in slechte tijden. Veelal om te informeren en te adviseren. Soms om gewoonweg even je hart te luchten en samen te sparren. We vinden het niet erg om een uurtje langer te luisteren wanneer dat nodig is.

Onze aanpak is eenvoudig: we nemen jouw administratieve lasten op ons en zien economische kansen, zodat jij je kunt concentreren op dat wat echt belangrijk is – het gezond laten groeien van jouw bedrijf en het najagen van jouw dromen.

Want uiteindelijk ben je geen ondernemer geworden om je druk te maken over fiscale regels en financiële rompslomp, toch?

Je bent ondernemer geworden om tijd te spenderen aan jouw passie. Aan zaken waar je energie van krijgt en die waarde toevoegen aan de maatschappij. En daarbij verdien jij een partner waarop je te alle tijden kunt vertrouwen.

trouw accountancy | vertrouwen in ondernemen

Vertaling naar een visuele identiteit

 Onze grafische designers mochten zich goed doen aan het ontwikkelen van een kersverse visuele identiteit met merkgids. Bekijk hier het werk dat zij verrichten.

Meer weten?
Maak er werk van!